نیازمند آموختن زبان مخاطب کودک و نوجوان هستیم
نوجوانی فاصله بین کودکی و جوانی و بهنوعی گذر از یک دنیا به دنیای دیگری است که توجه به آن بسیار اهمیت دارد.
گفتوگو با نویسنده و کارگردان نمایش «شهر طلا»
حامد زحمتکش: تکنیک عروسک کاغذی برای بچهها باورپذیر بود
حامد زحمتکش با اشاره به اهمیت تنوع فرم میگوید نمایش «شهر طلا» مبتنی بر این ایده محوری است که شخصیت اصلی میرود دنیا را میگردد و قصه سواد مالی آدمها را میبیند و میشنود و میآید برای دیگران تعریف میکند.
در نشست بررسی تئاتر کودک مطرح شد؛
کارگردانهایی که ادای جریانسازی درمیآورند!/ اول باید سرگرم کنید
چهارمین نشست از سلسله نشستهای تالار هنر با حضور هنرمندان فعال تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد.
گفتوگو با نویسنده و کارگردان نمایش «دنیای صدرنگ»
حمیدرضا حسینعلی: بهترین تخصص را تماشاگر دارد
نویسنده و کارگردان نمایش «دنیای صدرنگ» با بیان اینکه بهترین تخصص را تماشاگر دارد، میگوید اینکه چطور قلاب را بیندازی و مخاطب کودک و نوجوان را صید کنی، به توانایی گروه اجرایی بستگی دارد.
گفتوگو با کارگردان نمایش «سرزمین مادریم»
سمیه گلباز: متعهد به معرفی فرهنگ ایرانزمین هستیم
کارگردان نمایش «سرزمین مادریم» گفت متأسفانه در نسل جدید آیینها و فرهنگهای بومی به دست فراموشی سپرده میشود و این ما را متعهد میکند تا این فرهنگ غنی را بهواسطه هنر معرفی کنیم.
گفتوگو با هنرمند مکزیکی حاضر در نوزدهمین جشنواره عروسکی تهران-مبارک
الکس هِرِرا: «پرندگان ابدی هستند» ایدهای جهانی دارد
در نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، یک گروه دونفره از کشور مکزیک، نمایشی عروسکی را در تالار هنر تهران روی صحنه آوردند که دوران زندگی آدمی را از کودکی تا پیری، با بیان جزئیترین لایههای آن، ولی با ایدهای جهانی و به زبانی کودکانه بیان میکند.
در گفتوگو با نویسنده و کارگردان نمایش «سگ و گرگ» مطرح شد
محمد صمدی: در ساخت عروسک، به دنبال پیوند نگارگری و خلاقیت نمایشی بودهام
محمد صمدی، نویسنده و کارگردان نمایش «سگ و گرگ» با اشاره به ویژگی عروسکهای این نمایش میگوید در ساخت آنها، به دنبال پیوند نگارگری و خلاقیت نمایشی بوده است.
گفتوگو با طراح و کارگردان نمایش «احساسات بدن» از پرو
هنرمندی که از عروسک اندامی به متن نمایشی میرسد
هوگو سوارز کارگردان نمایش «احساسات بدن» در مورد این نمایش و استفاده از عروسک اندامی در آن میگوید او و همسرش در ابتدا، هنرنمایی خود را با اجراهای خیابانی آغاز کردهاند و اجراهای ابتداییشان نمایشهای پانتومیم بود که بهمرورزمان کاملتر میشوند و به این نوع اجرای عروسک اندامی میرسند.
گفتوگو با کارگردان نمایش «یه تار سبیل»
راضیه پاشایی: برای احیای آیینهای گذشته، نیازمند نوآوری هستیم
کارگردان نمایش «یه تار سبیل» میگوید برای نمایش آیینهای گذشته ایران و احیای آنها نیازمند نوآوری و خلاقیت هستیم چراکه نسل امروز در دنیای مجازی با انواع نمایشها و بازیها آشنا شده است.
گفتوگو با نویسنده و کارگردان نمایش «مبارک در قصههای خوب»
سعیده دهقانینژاد: استقبال مخاطبان از جشنواره عروسکی تهران-مبارک کمنظیر است
سعیده دهقانینژاد، نویسنده و کارگردان نمایش «مبارک در قصههای خوب» با اشاره به استقبال کمنظیر مخاطبان از جشنواره عروسکی تهران-مبارک، میگوید قصه این نمایش را از داستانهای کتاب «قصههای خوب برای بچههای خوب» الهام گرفته است.